Home
Menu
Zoek
Zoeken Annuleren

Schoolgids

Alle informatie voor ouders en leerlingen op een rijtje

Zo organiseren we dit

Schoolorganisatie
In onze schoolorganisatie kennen we verschillende functies en taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Ons team bestaat uit een directeur en een aantal teamleden, een vakleerkracht bewegingsonderwijs, administratieve medewerkers op het hoofdkantoor en een conciërge. De leerkrachten hebben naast hun lesgevende taken ook andere schooltaken. Informatie hierover staat in onze jaarlijkse activiteitenkalender.

Samenstelling groepen
Onze school heeft drie basisgroepen: OB - MB - BB.
Onze leerkrachten zien verschillende leeftijden in een groep als een voordeel en vergroting van kansen in hun onderwijs. De groep blijft beter in balans. Om tegemoet te komen aan de verschillen in ontwikkeling- en prestatieniveau, reserveren we binnen de groepen tijd en ruimte voor individuele begeleiding of begeleiding van groepjes van leerlingen. We leren kinderen zelfstandig werken, uitgestelde aandacht, zelfredzaamheid en samenwerken. We geven effectieve instructie, letten op de inrichting van het lokaal en maken goede afspraken binnen de groep.

 

Doubleren

De afgelopen jaren hebben we ons geprofileerd als StAP-school: Stimulering Adaptief Proces. Wij willen voldoen aan de specifieke onderwijsbehoeften van de leerlingen. Daar past zittenblijven eigenlijk niet meer in. We willen leerlingen die niet die opbrengsten laten zien die we verwachtten een eigen programma geven waarbij we rekening houden met de specifieke behoeften van die leerling. Dat kan betekenen dat een leerling een groep ‘over doet’, maar het kan net zo goed dat de leerling toch verder gaat naar de volgende groep. In beide gevallen krijgt de leerling een eigen programma. Daarmee spelen we in op de nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs, onder andere ten aanzien van de invoering van de Wet op het Passend Onderwijs. Er is een protocol voor het overgangsbeleid dat ter inzage op school beschikbaar is.

 

Informatie over de leerlingenresultaten

De kinderen krijgen tweemaal per schooljaar een rapport mee.  Er zijn driemaal 10-min gesprekken. Twee keer komen alle ouders, begin schooljaar en na de BOOMtoetsen. Het laatste 10 min gesprek is op verzoek van de ouder(s) of op uitnodiging van leerkracht.